my chats

>> Wednesday, February 11, 2009

Title : my mom goes IT savvy

Mama : D, Macam mana nak check stock market from the internet? Kat sokkabar dah takde..
Me : (in front of the mirror taking out contact lense belah kiri) Kejap eh.. (walking to the PC followed by Mama) Mama masuk www.osk188.com... tak tepi ni "Get Stock" tulis la stock nama apa mama nak and tekan "Go".. Mama nak check apa?
Mama : Cuba tengok GCORP
Me : (typing GCORP) Mama type je GCORP
Mama : Uishhhhh turun....
Me : Nape? Mama beli berapa haritu?
Mama : adoi.. jangan tanya laa....
Me : Mama tengok la dulu.. Dora nak bukak contact lense belah kanan ni pulak..

3 minutes later, I saw Mama typing away a few stocks and looking at their last price.. Hehe..


***************************

Title : my niece learns a bit about life

Me : Izzah tolong cari uban Cu..
Izzah : Bayar.. satu uban seposen
Me : Beruban la lagi kepala Cu..
Izzah : Takpe.. nanti Izzah kaya..

3 minutes later..

Izzah : Cu, nape haritu mase kita pergi umah Uncle I***** ayah dia pakai apron ?
Cu : Ye la.. ayah dia yang masak..
Izzah : (Pause) Mana ada lelaki yang masak.. Orang pompuan la selalu masak.. Lelaki mana boleh masak..
Cu : (mula membebel tentang lelaki dan perempuan) [tak perlu lah diblog di sini nnt jadi isu yang kontroversi lak.. hehe]

* Izzah is 10.

*****************************

Title : my recent comment

Me : Papa tau.. yang penerbit citer Alexander Bukan Iskandar tu commented on my blog.. (yes yes, i know.. I am gelabah.. hehehe)
Papa : ye ke ? apa dia cakap?
Sis : (screaming from the living room) OMG puhlezz la Dora, that was not a comment okay!
Me : (screaming back) Ala, yong jeles tuu.. tak puas hati.. hehehe

*****************************

Title : my student's problem

student : Assalamualaikum Ms. Durrah
Ms.D : Walaikummussalam, yes (nama student).
student : I was just on my way to see you
Ms.D : I was just on my way to lunch
student : I wanted to see you.. I am not ready for today's quiz coz I have some problems
Ms.D : What problems ? But I told the class the other day, we have quiz today.. Will you be coming to class ?
student : Yes, I know. I will come.. It's just that I have a problem.. [menceritakan problem dia. masa ni tepi tangga kat faculty dikala orang lalu lalang].. So, the whole week I can't study.. I just.. I can't concentrate (muka serabut)
Ms.D : (kesian tengok muka serabut + tengah lapar gile) Ok, we discuss later in class. But I want you to come for class today. You must come to class today
student : Yes, yes, I will come. Thank you Ms. Durrah. Assalamualaikum.
chik : Ape dia cakap Do ?

*****************************
Title : my unenthusiastic class

Ms.D : Ok, class.. are we ready for Quiz today (dengan penuh semangat) ?
Class : hmmmmmm... (muka toya) ..
Ms.D : (?? sigh) Why ?
Class : (menceritakan masalah masing2..everyone starts to ramble and cooking up stories so that I will postphone the quiz)
Ms.D : (geleng kepala) Ok ok.. since 'student A' is on MC today, quiz is postphoned till next Monday..
Class : (bersemangat tiba - tiba) YESS!!! yeay! Thank you teacher.. alhamdulillah..
Ms.D : (sigh.. budak budak ni)

Title : my student's SMS

student : Miss, camne ah nk cri pnyelesaian 9! bahagi 3!4!2! = 1260. I try already bt stil x dpt jwpn 1260. plz gimme guidance.. rply is must...
me : (eh, saba je aku) Siapa ni? Kelas mane?
student :Claz mislah BT 6 student BIM, A****.. no ni n**** yg bg...
me : Jumpa saya nnt saya explain. Mcm ne nk cerita dlm sms ? Alamat habisla credit n jenuh nak menaip.
student : Wat time mis fre ? sorylah.. sy igt bley explam mlalui sms je
me : Jumpa saya esok sebelum 10am
student : ok..


***************************

Title : my significant other (MSO)

me : happy anniversary bb!
MSO : happy anniversary :)
.
.
.
.
me : OMG ada berita hangat! yg lakon grey's anatomy tu nak quit from the cast!!! (bercerita pjg tentang grey's anatomy) ... tapi i tak dpt baca sbb office ni block site yg i nak tgk tu.. u tau cerita tak ?
MSO : (long pause) .. about what b?
me : about grey's anatomy ? (thinking jap) ke... i rase ur not interested heheh :p
MSO : heheheh haah.. i dont even watch the show..

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP