Madonna dan Prinsip Bernoulli kah ?

>> Friday, December 19, 2008

Sakitnya kakiku setelah duduk di dalam bas selama 1 jam setengah dari Batang Berjuntai ke Shah Alam. Tetapi aku telah mengcompensatekan kesakitan itu dengan mendapatkan nap setiap hari apabila pulang. Buka mata, aku sudah berada di Shah Alam. Begitulah rutin harian ku. Dengan bas Wawasan Sutera berwarna gold ala- bas kilang yang membawa Pensyarah - pensyarah serta staff - staff ke tempat kerja, kami pasrah dengan tempat kerja di sempadan Perak. Tidak mengapalah, as long as aku selamat sampai ke destinasi, inilah periuk nasi ku. Aku sudah bersyukur.

Setibanya di Shah Alam, di roundabout Seksyen 2, aku terfikir untuk singgah di McD untuk membeli Properity Burger set, tetapi memandangkan aku memerlukan wang untuk bercuti minggu hadapan, aku batalkan niat itu. Aku membawa speed biasa, 100km/jam di Federal Highway. Jam di tangan menunjukkan 715. Alamak, sempat ke ni? Aku masih di Federal Highway dan rasanya tidak sempat untuk menonton Assalam USA di TV3. Hatiku mula bergetar dan jariku mula menekan 1 [HITZ.FM] di stesyen radio. Lagu Crazy in Love nyanyian Beyonce. Kepalaku cuba mengikuti rentak hip hop lagu itu. Ah! Masih tidak senang. Aku tekan 5 [Light & Easy]. Madonna sedang menyanyikan Holiday. Better. Sesuai dengan mood yang sedang aku layani pada ketika itu. No one can beat Madonna.. No one.

Setelah melalui traffic light di Western Digital, aku berhenti untuk menunggu turn untuk membelok ke kanan setelah melalui Masjid Al-Hidayah di SS3. Kereta di opposite direction sungguh pantas sehinggakan aku rasa gegaran di keretaku apabila berderet - deret kereta lalu dengan laju seolah - olah sedang berlumba di F1.

Aku terpegun seketika memikirkan apa yang telah kurasakan. Mungkinkah ini Prinsip Bernoulli yang diceritakan oleh Cikgu Saidi di kelas Fizik ketika Tingkatan 4.. atau Prinsip lain di dalam Fizik ? Aku tertidur ketika kelas itu.. Malu~

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP