hati ini ingin berbicara

>> Friday, March 20, 2009

tapi pada siapa ya ?

siapa yang mungkin bisa membaca apa yang termaktub di dada ini, yang bisa mentafsir coretan di minda ini, yang bisa memahami gerak geri ini ?

penjelasan demi penjelasan aku cuba dapati untuk memujuk hati ini, meyakinkan pada diri ini bahawasanya apa yang aku alami ini hanyalah salah satu episod di dalam drama yang dimainkan di layar perak kehidupan. dan akulah watak utamanya. akulah narratornya. dan walau sebaik mana diri ini melakonkan gerak geri yang dirancang oleh minda ini, namun, pasti ada yang dapat merasai, ianya sekadar lakonan semata.

tidak. aku tidak melakonkannya. aku hanya cuba yang terbaik. aku jujur. aku ikhlas. aku..... aku hanya manusia kerdil di muka bumi ini... sememangnya, aku mengaku..........

aku sangatlah mengantuk dan penat ketika mengajar dua pelajar yang lemah tadi. walaupun telah membancuh dua cawan kopi seawal jam 1030 pagi untuk menahan mata dari terlelap. mereka hanya menghidu aroma nescafe seperti iklan Hans Isaac. sehinggakan jiran di bilik sebelah bisa menghidunya. Maaf.

aku kasihan. mereka sungguh ingin belajar.

selain itu..... aku.... sedang sabar menanti.......

1 comments:

dyanna 10:46 PM  

the title reminds me of a song, but I can't remember what the song is..

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP