my new hijab

>> Friday, March 06, 2009

I love red. I just bought this new hijab which has a great combination of Black and dark Red. From Syria (katanya). It's RM 16. So I bought two. The other one is dark green and a bit of cream.

This hijab is the ones yang masuk satu yang kecik and the other one outside. Why I like this ? Because I don't have to iron it and it's great for those who are lazy to gosok tudung (just like me) hehe.

No ironing.
No pins.
No hassle.

But its hard to find nice ones. I saw a few in KL Sentral but the designs are too plain and the colors are dull. For people who have my skin color (coklat -> ke arah gelap) sesuai pakai dark colors so that you look garang.

Cikgu nampak garang lah.

If you wanna go for a fancier look, wear a pin by the side as accessories.

[Photo Has Been Deleted]

5 comments:

Muslimah Perth 11:49 AM  

nice kn? the ones i bought pun ckp dr syria. sekpl kot ;p. xyh gosok, tu yg best, tp i suka gak tudung aryani (hafiz nk i pakai yg tutup dada) so i try my best whenever i kn ;p.. love the colour lah.. try subang parade la beb

lucky 11:59 AM  

hehe.. ooo okay.. i takpenah lagi try tudung aryani.. i'll try to search for it.. hehe..

eh subang parade i dah cari, tapi takde.. my sis ada beli kat carrefour wangsamaju and most probably UIA has more kot.. kena pandai cari..

yup, mmg senang sbb tak payah gosok.. heaven! hehe

Unknown 12:09 AM  

salam,

apa nama tudung tu.. kakyong suka kalo dpt tudung yg tak perlu gosok & pin..
agak2 di ipoh ni mana nak cari yer..

R I N I . R A N I 5:13 AM  

hi dora... very nice tudung.
Actually, kat cni byk tudung mcm tuh. Teringin jugak nak beli, tp belum sempat nak cari, plus dah tak larat nak jalan bwk perut boyot ni pusing souq. hehe..later kot nak cari.

lucky 1:31 PM  

kakyong : nama tudung dia saya panggil tudung syria.. tapi nama specific dia saya taktau la kak.. er.. kat ipoh pun saya tak pasti kat mana nak cari.. nnt if i tau i bgtau k ? :)

rini : haa.. apa lagi.. borong and buat business beb! hehehe ko kat dubai sampai bila? syokknyer... nak camtu gak! hehee btw, happy belated birthday! bila due yang 2nd one ?

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP